Waarom werk je hier? Nou, gewoon
Gewoon werken bij Aviko
Personeelstekorten zijn een nieuwe werkelijkheid in veel sectoren. Ook voor techniek- en productiebedrijven. En de zoektocht naar nieuwe medewerkers is niet eenvoudig. Hoe zorg je ervoor dat je opvalt als werkgever – en dat je de mensen aanspreekt die bij je passen?
Aviko ging op zoek naar nieuwe collega’s voor de afdelingen Operations en Engineering. Daar werk je aan talloze aardappelproducten die wereldwijd geliefd zijn. Maar daar doet Aviko niet stoer over. Integendeel.
Eerder hebben we onder meer de Employer Value Proposition (EVP), werken-bij-site en campagnematerialen ontwikkeld voor Aviko. We hebben de mensen en hun prettige, nuchtere mentaliteit goed leren kennen. Daarom vermoedden we al hoe we potentiële collega’s voor Operations en Engineering konden aanspreken.
Het idee was om het werk ‘gewoon’ te laten zien. Tijdens opnamedagen op vier productielocaties van Aviko vertelden medewerkers van de twee afdelingen over hun werk, de technische uitdagingen en het sterke teamgevoel. Kernwoord: gewoon.
Per afdeling is er nu een film die kijkers kort en krachtig duidelijk maakt: hier kun je aan de slag en zo gaat het eraan toe. De films bleken effectief in digitale campagnes en vergrootten het verkeer naar de werken-bij-site. Daar keren ze op verschillende plaatsen terug. Zo maken geïnteresseerden alvast kennis met de eigenheid van Aviko. ‘Hard werken, elke dag een beetje beter, met gezellige collega’s. Dat is hier heel gewoon.’
Video: text