Groen is geen kleur
De purpose van KPN is eenvoudig, maar ambitieus: van Nederland het beste digitale land ter wereld maken. Dat lukt alleen met de beste mensen, op alle niveaus in de organisatie, van monteurs en medewerkers in de winkels en het callcenter tot de netwerk- en securityspecialisten en de data- en IT professionals. Waar ze ook zitten en wat ze ook doen bij KPN, hun werk is van grote betekenis voor de vooruitgang van mensen en organisaties in Nederland.
Video: KPN. Groen is geen kleur
Om die mensen te werven en te behouden was het nodig om KPN’s profiel op de arbeidsmarkt af te stoffen. Te vaak denkt men bij KPN nog aan het traditionele telecombedrijf, terwijl het allang veel meer een techbedrijf is, met internet als basis. Daar hoort ook een andere Employer Value Proposition bij: eentje die beter aansluit bij de waarden en behoeftes van een nieuwe generatie, maar die wel nog steeds uitgaat van het vertrouwde en menselijke karakter van KPN. Dat werd ‘Persoonlijke groei in een hightech wereld.’
De creatieve vertaling van de belofte maakt gebruik van de rigoureuze huisstijlvernieuwing die KPN tegelijkertijd doorvoert, waarin de kleur groen de boventoon voert. Het motto ‘groen is geen kleur’ ademt een frisse tegendraadsheid en creëert de ruimte om te vertellen wat groen dan wel is: een unieke mentaliteit die bepaalt hoe ze met elkaar omgaan, hoe ze hun klanten vooruit helpen, hoe ze groeien in hun werk én als persoon en hoe ze met dat alles bijdragen aan dat grote doel: Nederland het beste digitale land ter wereld maken.
Video: text