Aviko

Joy!

Aviko maakt smaakvolle, voedzame aardappelproducten waar mensen in ruim 110 landen van genieten. We bring joy to tables all over the world, zo luidt de nieuwe boodschap van het bedrijf. Met zijn werkgeversmerk wilde Aviko daar dichtbij blijven. Een vraag waar we wel raad mee wisten.

Omdat we al een paar jaar samenwerkten, wisten we dat Aviko het belang van werkplezier begrijpt. De cultuur wordt gecreëerd door nuchtere aanpakkers die er graag elke dag weer een gezellige werkdag van maken. Deze eigenheid vertaalden we naar een employer brand en wervingscampagnes waar het plezier vanaf spat. Joy. If you have it, you can bring it.

Nieuwe collega’s werven en onboarden – én huidige collega’s blijven betrekken. Dat is de bedoeling van deze aanstekelijke uitingen.

Wij gingen van employer branding-strategie naar creatief concept en van concept naar allerlei communicatiemiddelen. De uitvalsbasis is de vrolijke werken-bij-site. Verder zie je de joy bijvoorbeeld terug in wervingsvideo’s, in en rond de gebouwen en spat het van de social kanalen.

 

Samen maken ze de waarde van de unieke cultuur van Aviko duidelijk. Zonder plezier in het werk geen plezier aan tafel.

Podcast – Aan tafel met Aviko

Wat voor thema’s pakken de Aviko’ers met veel plezier aan? Om dat te vertellen aan toekomstige en huidige medewerkers bedachten we de podcast Aan tafel met Aviko.

In samenwerking met PixelX en presentator Matthijs van den Beukel maken we interessante afleveringen over bijvoorbeeld veiligheid en duurzaamheid. Iedere keer delen twee collega’s hun deskundige kijk op de zaak. Op de luchtige, nuchtere toon waar we het bedrijf van kennen.