Het onderlinge gevoel
Wij zijn Onderlinge ’s-Gravenhage. Wij regelen onze financiële toekomst samen.
Onderlinge ’s-Gravenhage is zeker niet de enige levensverzekeringsmaatschappij met een onderlinge structuur, dat wil zeggen met leden in plaats van aandeelhouders. Maar het wel één van de weinige levensverzekeringsmaatschappijen die het woord ‘onderlinge’ fier in de naam heeft.
Dus toen ze bij ons kwamen voor een merkverhaal en een communicatiestrategie, was ons advies simpel: claim het ‘onderlinge-gevoel’, maar vertaal het naar iets wat nu relevant is, namelijk de deeleconomie die steeds minder op grote instituten en steeds meer op kleine collectieven is gebaseerd.
Op basis van die gedachte schreven we het merkverhaal en een serie radiocommercials. Om het onderlinge-gevoel ook visueel te maken portretteerden we een groot aantal medewerkers, deelnemers en adviseurs. Zo ontstaat langzaam maar zeker weer datgene wat anno nu vaak een ‘community’ wordt genoemd, maar wat in essentie niet verschilt van wat Onderlinge ’s-Gravenhage als 125 jaar is: een gemeenschap van gewone mensen die elkaars belang dienen.
Video: text